G. Baikštytė: seniai dietas iškeičiau į neriebų maistą Spausdinti
Pirmadienis, 15 Birželis 2009 21:09

Dukra atvežė naujas svarstykles, jas pasidėjau miegamajame, nes dabar pats laikas numesti priaugtus „žieminius" kilogramus", - šypteli savo grožiu itin besirūpinanti legendinė aktorė Gražina Baikštytė (57).

Ko gero, ne viena jauna moteris į šią aktorę ir žurnalistę žiūri su baltu pavydu. Gražina Baikštytė žino, kaip išlaikyti puikias kūno linijas be jokių ypatingų pastangų, prabangių sporto salių ir dietologų pagalbos. „Jei sugriešiju, tenka susiimti - tuomet mažiau valgau ir vėl viskas sugrįžta į vėžes", - tikina moteris, bet neslepia, kad ne per seniausiai naktį atsikeldavo ir lįsdavo į šaldytuvą naktipiečių. Kai pastebėjo, kad naktinis valgymas neduoda naudos ir prideda nereikalingų kilogramų, Gražina sugalvojo išeitį. Tam, kad ramiai užmigtų, dažnai prie lovos lėkštutėje pasideda supjaustytų kivių ir stiklinę sulčių. Atsigulusi ji skaito kokią knygą ir kiviais nakčiai nuramina skrandį.

Jei ne šeima, moteris sau pietų, ko gero, negamintų, nes sukiotis virtuvėje jai nėra pats įdomiausias užsiėmimas. Tiesa, kartą per savaitę, šeštadieniais, Gražina su malonumu pagamina šeimai pietus. Vyresnioji aktorės dukra šiuo metu užsienyje dirba gide, jaunėlė gyvena su draugu, o šeštadieniais visa šeima valgo pietus kartu. Savo vyrą, žinomą kino operatorių Algimantą Mikutėną (60) žmona per ilgus bendro gyvenimo metus išlepino. „Jei negaminu, tuomet mėsą bent jau paruošiu, kad jam liktų tik išsikepti. Tiek jis sugeba", - šypteli Gražina.

Aktorė neslepia, kad ji, kaip ir daugelis moterų, išbandė keletą dietų, tačiau eksperimentai nepavyko. „Prisimenu, kad pagimdžiusi antrą dukterį šiek tiek išgyvenau dėl priaugtų kilogramų, todėl nusprendžiau pasilaikyti bado dietos. Badmetis truko neilgai, nes akyse ėmė rodytis žvaigždutės. Supratau, kad neverta taip kankintis, nes tuo metu manęs labiausiai reikėjo kūdikiui. Kažkada su vyresnėle dukra taip pat bandėme žurnale rastą dietą, bet mūsų eksperimentas baigėsi tuo, kad dukra sėdėjo apsikabinusi unitazą, o man sustojo skrandis", - juokiasi pašnekovė, dietas iškeitusi į neriebų maistą. Gražina jau senokai vengia bulvinių patiekalų, vartoja mažai cukraus. Visa Mikutėnų šeima nemėgsta rūkytų dešrų, tad ant sumuštinių deda virtą dešrą. Pusryčiams moteris išgeria puodelį kavos, retsykiais išsikepa lengvą omletą ar kokį sumuštinį.

Vos pramerkusi akis legendinė aktorė dar lovoje padaro penkių minučių mankštą, paskui užsiima kvėpavimo pratimais, kurie skatina medžiagų apykaitą ir padeda žvaliai jaustis visą dieną. Atsikėlusi užsipliko žaliosios arbatos su imbieru ir kimba į darbus. Gražina neskaičiuoja kalorijų, tačiau rinkdamasi maisto produktus visada atkreipia dėmesį, kad jie nebūtų per riebūs. Labiausiai moteris mėgsta vištieną.

Karališka vištiena

Patiekalui reikės

- vienos stambesnės vištos,

- kopūstų,

- morkų.

 

Padažui reikės

- 1 poro,

- raudonųjų paprikų,

- 200 g pievagrybių,

- 2 šaukštų miltų,

- vandens,

- 200 g grietinėlės,

- citrinų sulčių.

 

Kai višta išvirs, į gautą sultinį įpjaustyti daržovių, įberti prieskonių, dar pavirti, mėsą išimti ir sriuba paruošta!

Padažui supjaustyti paprikas, porus, pievagrybius ir viską suberti į gilią keptuvę. Atskirai sumaišyti miltus su vandeniu ir prieskoniais, įpilti grietinėlės, įlašinti keletą lašų citrinų sulčių ir supilti į keptuvę su daržovėmis. Tada viską pakepti aliejuje arba svieste. Kai padažas sušils, į jį suberti supjaustytą vištieną. Garnyrui tinka ryžiai.

Taigi iš vienos vištos išeis du patiekalai!